Eric S Raymondi Hacker-HOWTO arvustus

Eric S Raymond on kirjutanud päris põhjaliku teksti häkkerikultuuri, ajaloo ja eesmärkide kohta. Ma leian, et see on laias laastus tasakaalukas ja hästi kirjutatud mõtteavaldus, mida oleks kasulik lugeda igal IT valdkonna inimesel, kaasaarvatud nendel, kes ei ole otseselt häkkerlusest huvitatud.
    Minu ainuke kriitika selle kirjutise juures on see, et see on suuresti üles ehitatud vastamaks küsimusele "Kuidas häkkeriks saada?". See ei ole iseenesest halb asi, aga mina isiklikult leian, et on tulutu selliselt mõelda. Inimene peab tegelema sellega, mis teda köidab ja mis on tema jaoks hingelähedane. Kui selleks on programmeerimine ja probleemide lahendamine, siis häkkeri tunnustuse saamine on kõigest selle kõrvalmõju. Aga kui inimene tahab saada häkkeriks mitte sellepärast, et tal on asja vastu armastust, vaid selle pärast, et see tundub äge, siis on ta juba eksiteel. Lühidalt öeldes, häkkeriks saamine ei peaks olema eesmärk omaette.
    Mina jaoks oli huvitav see, kui palju oli tehnilise kompetentsuse kõrval rõhutatud mitmed muud oskused. Näiteks toodi korduvalt välja kirjaoskus, inglisekeele oskus ja netikett. Tagantjärele mõeldes tundub loomulik, et kultuuris, mis on suuresti ülesehitatud austusele ja mainele, on vaja ka muidu meeldiva ja intelligentse inimese muljet jätta. Üllatav oli minu jaoks ka see, et häkkerikultuuris suhtutakse mitte päris nime kasutamisse halvustavalt.
    Kokkuvõtvalt võiks öelda, et see oli huvitav kirjutis inimeselt, kellel on selles vallas kogemust ja tundub, et ka üksjagu elutarkust. Ma kindlasti soovitaksin seda kõigile IT huvilistele.


Allikad:

http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

Kommentaarid